جمعه 30 دی 1390برچسب:, :: 22:15 ::  نويسنده : nwed

 - رعايت نكات ايمني درخصوص استفاده از شيلنگ‌هاي مناسب براي اتصال وسائل گازسوز به لوله‌كشي ساختمان از اهميت ويژه و حساسي برخوردار مي‌باشد و چنانچه اين موارد ناديده و يا كم اهميت شمرده شوند در نهايت باعث بروز اتفاقات ناگواري خواهند بود

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


جمعه 30 دی 1390برچسب:, :: 21:50 ::  نويسنده : nwed

 آگاه باشيد كه هر وسيله گرمازاي سوختني كه به نحوي با سوخت هاي فسيلي (نفت، گاز، ذغال سنگ) كار كند به صورت بالقوه مي تواند سبب توليد گاز مونوكسيد كربن شود.

 



ادامه مطلب ...


جمعه 30 دی 1390برچسب:, :: 3:24 ::  نويسنده : nwed

 اجزاء معمول اجاق گاز فردار- بدنه -عايق(پشم شيشه) چند راهه-شيرها - نازل ها- محفظه مخلوط هوا و گاز (يا لوله هاي رابط متصل به مشعل ها )-مشعل ها -شمعك (پيلوت)-ترموكوپل- فندك- ترموستات- درجه تنظيم حرارت- ساعت با زنگ خبر و جوجه گر

دان .

 

 




ادامه مطلب ...


چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 3:18 ::  نويسنده : nwed
- اجاق گازهاي بزرگ و ساير وسائل گازسوزي كه به طور ثابت در يك محل نصب مي شوند بايد بوسيله لوله فلزي به سيستم لوله كشي ساختمان وصل گردند.
 
2- در هنگام روشن كردن اجاق گاز ابتدا شمعك يا كبريت را روشن و سپس شير گاز را باز كنيد.
3- در اجاق گازهائي كه پيلوت ( شمعك ) ندارند هميشه ابتدا كبريت را روشن و سپس شير گاز را باز كنيد.
 
4- اگر اجاق گاز و وسائل گازسوزي كه مورد استفاده شما قرار مي گيرند داراي پيلوت (شمعك )مي باشند چنانچه بعد از باز كردن شير گاز مشعل روشن نشود معلوم ميشود كه پيلوت ميزان نيست و يا خاموش شده است . در هر حال بايد فوراً شير اصلي را بست و بوسيله افراد خبره به بررسي و رفع علت پرداخت.
  
5- سررفتن ظرف غذا و مانند آنها برروي اجاق گاز ممكن است باعث خاموش شدن گاز گردد. بنابراين هنگام استفاده از اجاق گاز بايد دقت شود كه ظرف غذا سر نرود.چنانچه اين عمل اتفاق افتاد و شعله خاموش شد بايد فوراً شير گاز را بسته و پس‌از خارج كردن گازمنتشر شده در فضاي آشپزخانه ، اجاق گاز را تميز و آماده روشن كردن مجدد نمود.
 
6- هميشه مراقب باشيد كه مشعلهاي اجاق گاز و ضمائم آن كاملاً تميز و مرتب باشد تا گاز بتواند به راحتي و به اندازه كافي به مشعل برسد و با شعله آبي بسوزد.
 
7- براي نظافت اجاق گازبايد هفته اي يك يا دو دفعه شير مصرف مربوطه را بسته و مشعلها و ضمائم آن را از جاي خود بيرون آورده و پس‌از تميزكردن و شستن ، كاملاً آنها را خشك‌كرده و دوباره در جاي خود قرار داده شود .
 
8- از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.
 
9- وسايل گازسوزمخصوصاً اجاق گاز رادر محل وزش جريان باد مانند مقابل باد بزن هاي برقي ، پنجره و... قرار ندهيدزيرا اين عوامل باعث خاموش شدن شعله مي شوند و درنتيجه چون شير اجاق باز است گاز در فضا پراكنده مي شود و توليد خطر و آتش سوزي مي كند .
      
بدين ترتيب در رابطه با استفاده صحيح از اجاق گاز شش نكته بسيار مهم است.
 
1- ابتدا كبريت را روشن و سپس شير گاز را باز كنيد.
2- اجاق گاز بايد هميشه با شعله آبي بسوزد .
3- از وارد آوردن ضربه بوسيله ظروف سنگين روي اجاق گاز خودداري نماييد .
4- اجاق گاز و ساير وسايل گاز سوزرا درمعرض كوران هوا و جريان باد قرار ندهيد .
5- از سر رفتن ظروف غذادرروي اجاق گاز جلوگيري نماييد .
6 – حتي الامکان از اجاق گازهاي مجهز به ترموکوپل استفاده کنيد .
 
پايان
 
 
 

  



چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 3:20 ::  نويسنده : nwed
نكات ايمني
1- در صورتيكه بعد از فصل سرما بخاري را جمع آوري مي كنيد حتما انتهاي شير را با در پوش مسدود نماييد و درهنگام وصل مجدد از افرادبا صلاحيت كمك بخواهيد.
 


باسردشدن هوا اولين اقدام در تمامي خانه ها آماده كردن بخاري جهت تأمين گرما مي باشد . اما قبل از اينكه بخاريهاي گازي خود را روشن كنيد به اين نكات ذيل دقيقاً توجه كنيد تا بتوانيد علاوه برخانه گرم ، آسايش و راحتي خيال هم داشته باشيد .
2- يكي از نكات اساسي اين است كه هميشه اجازه بدهيد هواي كافي براي تنفس شما و جهت سوختن بخاري گازسوز به اتاق برسد . وجود روزنه هاي زير دربها براي اين منظور مفيد مي باشند. بنابراين روزنه هاي زير دربها را با اشياعي همچون پارچه ، پتو و ... مسدود ننماييد .

 
4- از صحيح سوختن گاز و سلامت بخاري بوسيله افراد ذيصلاح مطمئن شويد.
5- از سلامت دودكش مربوط به بخاري اطمينان حاصل نماييد .
 
6- از تبديل بخاري و ساير وسايلي كه با سوختهاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرند به وسايل گازسوز جدا خودداري نماييد

هر بخاري و يا ساير وسايل گاز سوز بايد به يك دودكش مجزا و مجهز به كلاهك متصل باشند.

7- قرار گرفتن پرده ، لباس ، رختخواب ، ظروف پلاستيكي و ساير اشياء
 قابل اشتعال در مجاورت بخاري مي تواند سبب وقوع آتش سوزي در منزل گردد.


 
 
 
8- درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.
 
بخاري بايستي همواره با شعله آبي بسوزد
 
 

 



دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : nwed

 


چگونه از مسموميت با گاز پيشگيري كنيم؟

1.
آگاه باشيد كه هر وسيله گرمازاي سوختني كه به نحوي با سوخت هاي فسيلي (نفت، گاز، ذغال سنگ) كار كند به صورت بالقوه مي تواند سبب توليد گاز مونوكسيد كربن شود.

2.
از بخاري هاي مستعمل و فرسوده بدون دودكش يا داراي دودكش نامناسب و غير استاندارد استفاده نكنيد.

3.
توجه داشته باشيد،‌ استفاده از بخاري هاي بدون دودكش به هيچ وجه از توليد گاز مونوكسيد كربن جلوگيري نمي كند.

4.
هرگز در فضاي بسته و محدود كه تهويه كافي و مناسب ندارد (نظير اتاق، گاراژ و ...) آتش روشن نكنيد.

5.
هرگز در فضاي بسته گاراژ موتور اتومبيل را روشن نگذاريد.

6.
قبل از راه اندازي وسايل گرمايشي، از سلامت مسير دودكش ساختمان و بدون ترَك و نشتي بودن آن اطمينان حاصل نموده و از اتصال مناسب و صحيح لوله بخاري و آبگرمكن به دودكش ديواري اطمينان حاصل نماييد.

7.
تمام دودكش ها بايد وسيله انتهايي ضد باد (كلاهك) مناسب داشته باشد.

8.
در محيط هاي شغلي و منازل كه در آنها از كوره و مشعل استفاده مي شود از سلامت دستگاه و سيستم تخليه دود اطمينان حاصل نماييد.

9.
هر وسيله گازسوز بايد داراي يک دودکش مستقل و منتهي به فضاي بيرون باشد و لذا به کارگيري آب گرمکن هاي ديواري در فضاهاي بسته يا مکان هاي فاقد جريان هوا مجاز نيست.

10.
شيب لوله هاي افقي در داخل واحدها بايد مثبت و روبه بالا و ارتفاع عمودي لوله در بيرون حداقل سه برابر طول افقي آن باشد.

11.
توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن كردن وسيله گرمايشي به اطمينان شما از تخليه گاز كمك خواهد كرد. اگر لوله دودکش بخاري شما سرد است دليل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهاي سمي از دودکش است در اين صورت بايد ضمن رفع نقص، به طور موقت با بازکردن قسمتي از در يا پنجره تهويه در محيط ايجاد نماييد.

12.
ضمن ايجاد تهويه مناسب جهت آشپزخانه و حمام منزل، از نصب آبگرمکن در حمام و نيز روشن کردن شعله‌هاي اجاق گاز در آشپزخانه جهت گرم نگه داشتن محيط داخل خانه جداً خودداري نماييد.

13.
اگر فضاي منزل خود را با شوفاژ و سيستم حرارت مرکزي گرم مي کنيد درز بندي و بستن منافذ درها و پنجره ها به منظور جلوگيري از اتلاف حرارتي بلاملانع است اما درصورتي که از بخاري هاي گازسوز به منظور گرمايش محيط استفاده مي کنيد حتماً مختصري تهويه از طريق در يا پنجره در فضا ايجاد نماييد و از درز بندي و بستن کامل منافذ خودداري کنيد.

14.
در صورت احساس علايم سردرد و سرگيجه و تهوع در مكاني كه احتمال وقوع مسموميت وجود دارد فوراً آن مكان را ترك کرده و به فضاي آزاد پناه ببريد و در اسرع وقت به پزشك مراجعه كنيد.

15-
در صورت تداوم علايم فوق براي چند روز متوالي احتمال مسموميت خفيف با اين گاز وجود دارد كه بهتر است در اين مورد با پزشك خود مشورت كنيد.

16-
رانندگان وسايل نقليه سنگين، از روشن کردن گاز پيک نيک در اتاق وسيله نقليه خود جهت استراحت و خواب جدا خودداري کنند.

در برخورد با موارد مسموميت با گاز منوكسيد كربن چه بايد كرد؟

1.
در صورت مواجهه با مصدومان، سريعاً آن ها را از محيط خارج كنيد.

2.
پس از خارج ساختن مصدوم از محيط آلوده فوراً با اورژانس تماس بگيريد.

علائم حياتي مصدومان را کنترل کنيد و از باز بودن راه هاي هوايي مصدوم اطمينان حاصل نماييد.

 



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 23:37 ::  نويسنده : nwed

 پيلوت+ترموكوبل+فندك



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 23:34 ::  نويسنده : nwed

 ترموكوبل 



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 22:49 ::  نويسنده : nwed

 TDS دستگاه 



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : nwed

 

اسمز معكوس چگونه عمل مي كند؟

بموازات پيشرفت بشر در عرصه های مختلف كشاورزی وصنعـتی وآلودگيهای محيطی مراكز فوق كه با انتشارسموم ونيز زباله های صنعتی كه حاوی انواع مواد گسترده تر و جلوگيری از اثرات منفی عناصر و تركيبات مضر و سمی آنها بر زندگی و حيات بشر و ساير موجودات نيز پيچيده تر ميگردد بهمين دليل برای تصفيه وپاك سازی آبهامصرفی بويژه آب شرب از تكنولو‍‍ژی فوق مدرن اسمز معكوس استفاده ميشود دراين روش با استفاده از فيلتر معجزه گرRO كه دارای منافذی بقطر 0،0001 ميكرون ميباشد منافذ اين فيلتر با اندازه ای كوچك ميباشد كه فقط مولكولهای H2O,O2 امكان عبور از آنرا داشته باشند و كليه عناصر و مواد و مولكولها و حتی اجرام زنده مانند ويروس و ميكروب و كيست ها قادر نيستند از آن عبور نمايند قطر اين منافذ بين 150- 250 دالتون بوده و ميكروبها در صورتيكه 200 برابر كوچك شوند قادرند از اين منافذ عبور نمايند اين تكنولوژی تنها راه حلی است كه بشر برای سلامت پيدا نموده و باآن ميتوان از منابع لوله كشي شهری و روستايی و حتی چاه هاي آب ، آبي صد در صد بهداشتی و سالم و اطمينان بخش استحصال نمايند دستگاه های تصفيه آب ديان مجهز به اين تكنولوژی مدرن ميباشد و ميتوان بهترين هديه سلامتي شما به عزيزانتان باشد.

برای افزایش عمر ممبران ROچه یاید کرد؟

1- فاضلاب دستگاه بایستی همواره فعال باشد. 2- فاضلاب دستگاه متناسب با TDSآب ورودی تنظیم شود هرچه TDSآب بالاتر است مقدار فاضلاب بایستی افزایش یابد. 3-فشار آب تزریق شده به ممبران بایستی درحداستاندارد نوع ممبران باشد بطور مثال فشار لازم برای دستگاههای ROخانگی بین 60-80 PSIمیباشد این فشار بایستی از مدار ورودی آب به ممبران اندازه گیری شود. 4-چنانچه TDSآب ورودی بالاتر از 500 PPM باشد حتما" بایستی هر هفته یک یا جند بار بر اساس مقدار TDS از محل ورودی آب به سیستم RO آب تصفیه شده وارد سیستم نمائیم وحد اقل تا 15دقیقه از این آب برای شستشوی دستگاه استفاده شود. در این عمل از خاصیت جاذب المواد معدنی آب RO استفاده شده و مواد معدنی رسوب کرده در منافذ غشاء نیمه راحل کرده واز فاضلاب خارج مینمائیم . 5- در صورت بالا بودن TDS میتوان از محلول 10در 100جوهرنمک استفاده نمود.

چرا دستگاه تصفيه اسمز معكوس بهتراست؟

لايه های نيمه تراوا با منافذ بسيار كوچك خود همه چيز جز آب را تصفيه ميكند وآنچه عبور ميكند فقط ملكول آب واكسيژن است .

چه روشهائی برای تصفيه آب متداول است؟

روش كربن فعال – روش تبادل يونی – روش UV – روش تقطير – روش RO

درآب چه مناطقی احتمال آلودگی های میکروبی بیشتراست؟

در آب چاه واحدهای دامپروری ومرغداری احتمال آلودگی های میکروبی بسیار جدی میباشد وبهمین دلیل حتما" بایستی در طراحی سیستمهای تصفیه آب برای این واحدها بخاطر جلوگیری از مشکلات ناشی از آلودگیهای میکروبی در انتخاب پیش تصفیه ونیز ممبران RO به این امر توجه شود، شستشوی ممبران با محلولهای ضد عفونی کننده بطور ادواری کاملا" ضروری و با اهمیت میباشد. اصولا" عمر ممبران در مناطقی که دارای آب آلوده میباشند کوتاهتر است.

دستگاهRO پمپ دار کارنمی کند?

1-دوشاخه دستگاه راچک کنید به پریزبرق متصل باشد. 2-دقت کنید که سیم های (لوپرژروهای پرژر) وصل باشند وازمحل خود خارج نشده باشند. 3-سیم های آدابتورراجداکرده ودوسرسیم آدابتوررابه اهم متراتصال دهید ودوشاخه آدابتوررابه برق متصل نمائیداگرعقربه اهم مترتغیرکرد آدابتور سالم می باشد. 4-بعدازانجام مراحل گفته شده پمپ را مورد بررسی قرار می دهیم به این صورت که دوسرسیم پمپ راجداگانه به آدابتورمتصل کرده وامتحان کنید اگرپمپ شروع به کارکرد مشخص می شود که پمپ وآدابتور هردو سالم هستند واگر پمپ شروع به کارنکرد امکان دارد که از زغال آن باشد وباید در این مورد زغال پمپ را تعویض نمائید. 2-اگر درهنگام تست پمپ به طور متناوب خاموش وروشن می شود در درجه اول باید دقت کرد که پمپ نشتی نداشته باشد ودرمرحله بعد باید قطعه قطع سوئیچ بالا (HIPRESSUR)راتنظیم کرد تنظیم این قطعه را باکمک آچارآلن می توانید انجام دهید.

راه عملی شستشوی ممبران برای دستگاههای RO چگونه است؟

برای شستشوی ممبران میتوان ازمحلولهای اختصاصی ویا محلول 5-8درصد جوهر نمک استفاده نمود. دو روش ذیلا" پیشنهاد میشود: 1- ممبران را از هوزینگ مربوطه خارج نموده و در این محلول بحالت غوطه ور قرار دهید وبعد چند ساعت آنرا خارج نموده با آب RO شستشو دهید. 2-یک مخزن محلول وهر نمک با غلظت فوق را در یک مسیر انشعابی ورود آب طوری تعبیه مینمایند که در هر زمان بتوان آنرا در مسیر گردش آب دستگاه وارد نمود در این زمان با تغییر مسیرفقط آب این مخزن وارد سیستم میشود وآب وفاضلاب خروجی نیز به همین مخزن برمیگردد بعد از 10 تا 15 دقیقه مجددا"وضعیت ورود وخروج آب بحالت قبل برمیگردد. بااین دونوع شستشو ممبران احیا میشود.

سختی گیر مگنت TDS آب را پائین می آورد ؟

خیر مگنت فقط از رسوب گذاری آب روی جدار داخلی لوله جلوگیری مینماید و حتی عبور آب مغناطیسی رسوبات گذشته را نیز کاهش داده بتدریح آنها را حذف مینماید.

فیلتر NL جه عملی انجام میدهد؟

فیلتر NLدر اندازه 10و20اینچ کار تصفیه مواد معلق را انجام میدهد. این فیلتر اجرامی را که قطر آنها تا 50میکرون باشد را حذف مینماید برای آبهای سطحی وآب رودخانه ونیز آبهای استخرمورد استفاده است. از این فیلتر میتوان با پلی فسفات استفاده نمود در این حالت هوزینگ مورد نظر را بعداز تعبیه فیلتر NL از پلی فسفات پر نموده واز آن برای جلوگیری ازجرم و رسوبات در بدنه لوله ها ی آب قبل از ماشین ظرفشوئی و لباسشوئی -دستگاههای حرارتی ویا کل لوله کشی منزل استفاده میکنند.

فیلتر انرژی چه کاری انجام میدهد؟

این فیلتر آب را مغناطیسی کرده قدرت متابولیسم آب را افزایش میدهد آب های سطحی وحاری از کوهستانها بطور طبیعی با عبور از مسیرهای دارای سنگهای مغناطیسی این خاصیت را پیدا میکنند بهمین دلیل این آبها در صورت بهداشتی بودن ار سایر آبها مطلوب تر بوده انرژی بیشتری در بدن تولید مینمایند . فیلتر انرژی این عمل را در مراحل تصفیه آب انجام میدهد.

فیلتر انرژی چه کاری انجام میدهد؟

این فیلتر آب را مغناطیسی کرده قدرت متابولیسم آب را افزایش میدهد آب های سطحی وجاری از کوهستانها بطور طبیعی با عبور از مسیرهای دارای سنگهای مغناطیسی این خاصیت را پیدا میکنند بهمین دلیل این آبها در صورت بهداشتی بودن ار سایر آبها مطلوب تر بوده انرژی بیشتری در بدن تولید مینمایند . فیلتر انرژی این عمل را در مراحل تصفیه آب انجام میدهد.

نقطه ضعف اسمز معكوس چيست؟

دراين سيستم درصدی ازآب ورودی كه H2O و O2 آن گرفته شده و دارای مواد مضر مي باشد به عنوان فاضلاب از سيستم خارج مي شود اين مقدارآب بين 40 تا 55 درصد آب ورودی مي باشد كه در سيستمهای خانگی قابل توجه نبوده ولی درسيستم های صنعتی برای اين فاضلاب بايستی جای مصرف اقتصادی پيش بينی شود. به عنوان مثال در يك كارخانه يخسازی كه ازسيستم RO استفاده مي شود فضلاب كارخانه به مصرف آبياری اراضی مي رسد.

يك دستگاه تصفيه خانگی دارای چه فيلترهائی است؟

دستگاههای تصفيه آب خانگی دارای مجموعه ای از فيلترهائی مي باشد كه بتواند آب را به خوبی پالايش نمايد و به عبارتی قدرت گرفتن كليه آلودگی ها را داشته باشد اين فيلترها در وهله اول از نظر فيزيكی آب را تصفيه مي نمايند وسپس توسط يك فيلتر پيشرفته به نام ممبران از نظر شيميائی و بيولوژيكی آب را تصفيه مي كنند. در برخی ازاين دستگاه ها فيلترهای تكميلی نيز وجود دارد كه نقش آن ها بهبود كيفيت و يا تكميل شيميائی آب مي باشند :UV-MINERAL-O3 وغيره

پايان



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 21:2 ::  نويسنده : nwed

اجاق گاز در طرح بسيار زيبا 



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : nwed

 



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 3:33 ::  نويسنده : nwed

 



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 2:24 ::  نويسنده : nwed

 اجاق گاز صفحه اي 



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : nwed

  اجاق گاز صفحه اي 5 



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:59 ::  نويسنده : nwed

اجاق گاز صفحه اي 3 



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:57 ::  نويسنده : nwed

اجاق گاز صفحه اي 2 



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:46 ::  نويسنده : nwed

 اجاق گاز صفحه اي 1



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:42 ::  نويسنده : nwed

 عكس (4)



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:36 ::  نويسنده : nwed

عكس (3) 



جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : nwed

 تصفيه آب خانگي و لوازم جانبي آن



آموزش فني نيزارستان
درباره وبلاگ

به وبلاگ فني آموزشي خوش آمديد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NAYZARSTAN و آدرس nwed90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 3511
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1